مقالات

مزایا معایب دوربین های وایرلس

ممکن است شماهم قصد خرید دوربین های نظارتی یا مداربسته را داشته باشید و بسیاری از افراد دوربین های وایرلس را بشما معرفی کرده باشند و بسیار تعریف آن را شنیده باشید، اما اطلاعاتی درباره آنها نداشته باشید و می خواهید آگاهی بیشتری از آنها کسب کنید یا قصد دارید که تفاوت آنها را با دوربین های سیمی یا مداربسته بدانید.

در این مقاله به صورت کامل این دوربین های وایرلس را معرفی خواهیم کرد و با بیان کردن مزیا و معایب آنها و تفاوتشان با دوربین های سیمی ارزش خریدشان را تحلیل خواهیم کرد پس باما همراه باشید.

 

دوربین وایرلس چیست؟

 

درواقع دوربین وایرلس یک اسم نیست و این دوربین ها IP نام دارند و وایرلس یک تکنولوژی بکار رفته در دوربین های آی پی است و معمولا بیشتر آنها از این قابلیت پشتیبانی می کنند، به همین دلیل نیز این دوربین ها با نام وایرلس نیز شناخته می شوند اما اسم درستی برای نام بردن آنها نیست.

 

دوربین IP چیست؟

 

دوربین های IP یا به طور کامل تر Camera Internet Protocol نسل جدید دوربین های نظارتی هستند که از تکنولوژی بسیار جدید تری از مدل های مداربسته و قدیمی استفاده می کنند و طرز کار آنها بسیار متفاوت است و همانطور که از اسمشان پیدا است از شبکه های اینترنت پشتیبانی می کنند و آنها را به اسم دوربین های تحت شبکه نیز می شناسند و مدل های بسیار متفاوت تری دارند.

 

تفاوت کارکرد دوربین های IP و AHD

 

دوربین های AHD یا مداربسته، تکنولوژی قدیمی دوربین هستند که اجزای اصلی آن از دوربین ها، دستگاه مرکزی یا NVR و هارد دیسک است، کارکرد در این نوع از دوربین شروع می شود که تصاویر از لنز از طریق سیم به بخش مرکزی می رسد این دستگاه تصاویری را که دریافت می کند ضبط و کد گذاری می کند و در هارد دیسک یا حافظه داخلی ، ذخیره می کند. هنگامی که بخواهید به این فایل های تصاویر دسترسی پیدا کنید، باید یک مانیتور داشته باشید و آن را به سرور اصلی متصل کنید تا آنهارا در اختیار شما قرار دهد و مشاهده کنید.

 

اما از آن طرف دوربین های IP دیگر سیم کشی های تخصصی و بی دلیل را ندارد و به همین دلیل است که به آنها دوربین های بی سیم گفته می شود، در این دوربین ها نیازی نیست برای فعال سازی آن کلی خرج های اضافه برای هارد دیسک، سرور مرکزی گرون قیمت، سیم کشی و نصاب دوربین بکنید، بلکه فقط با خرید یک دوربین و اتصال دادن آن به تلفن همراه خود کار تمام است. کارکرد این دوربین ها به این نوع است که با اتصال دادن دستگاه به مودم خانگی یا انداختن یک سیم کارت بر روی آن کار شروع می شود و اجزایی مانند سرور مرکزی درون خود آن وجود دارد و این سرور مرکزی تصاویر را از لنز دریافت می کند و ضبط میکند و آن را می توانید به انتخاب خود در کارت حافظه، فضای ابر یا گوشی خود ذخیره کنید.

 

تکنولوژی وایرلس چیست؟

 

این تکنولوژی که فقط در دوربین های تحت شبکه یا IP وجود دارد، نوعی چرخش دوربین است اما نه به صورت دستی بلکه با موتور های کوچکی که در خود دروبین قرار دارد صورت می گیرد و معمولا آنها به صورت 90 درجه بالا و پایین و 180 درجه چپ و راست هستند و این چرخش را می توانید با گوشی خود انجام دهید و با ورود به برنامه می توانید به صورت زنده از دوربین استفاده کنید و دوربین را بچرخانید رو روی فضای بسیار بزرگی نظارت داشته باشید و با یک دوربین به اندازه 3 دوربین معمولی دید داشته باشید.

 

مزایا و معایب دوربین های وایرلس

 

این دوربین ها به دلیل داشتن تکنولوژی های به روز مزایا بسیار زیادی دارند و در ساخت آنها بسیار طراحی های دقیقی انجام شده است، اما معایب خود را نیز دارند و قبل خرید آنها بهتر است به تمام مزایا و معایب آنها آکاه باشید تا در خرید خود به مشکلی بر نخورید و دوربینی را تهیه کنید که به کار شما بیاید و نیاز شمارا بطرف کند.

 

مزایا دوربین های وایرلس

 

انتقال تصویر

 

این دوربین ها دارای یک نرم افزار مخصوص هستند که با نصب آن و اتصال دادن آن به تلفن خود می توانید هرجا که هستید ویدئو های ضبط شده را ببنید و حتی به صورت زنده از دوربین ها استفاده کنید و از کیلومتر ها دورتر بر مکانی که دوربین نصب شده است نظارت داشته باشید.

 

کیفیت بالا

 

این دوربین ها کیفیت بسیار بالایی دارد و همینطور پهنای تصویر لنز های آنها نیز بسیار بهبود پیدا کرده است و کیفیت دوربین های مداربسته به صورت HD یا 720 است اما این دوربین ها FHD یا 1080 ضبط میکنند که باعث می شود جزئیات بسیار بهتر نمایش داده شوند.

 

مقرون به صرفه

 

این دوربین ها به دلیل نداشتن سیم کشی های پر درد سر و سرور مرکزی بسیار مقرون به صرفه تر از جمع کردن مجموعه دوربین مداربسته هستند و اگر برای اولین بار است که به دنبال خرید دوربی هستید انتخاب مناسبی است.

 

آسودگی در نصب

 

این دوربین ها هیچ سیم کشی پیچیده ای ندارد و برای نصب آنها لازم نیست از نصاب و افراد مختصص استفاده کنید و به شخصه نیز می توانید آنها را نصب کنید و فقط کافی است با پیچ آنها را متصل کنید و با آداپتور به برق اتصال دهید.

 

معایب دوربین های وایرلس

 

محدوده گیرنده

 

این دوربین معمولا یک محدوده برای انتقال تصویر دارند و اگر از محدوده تعیین شده دورتر شوید دیگر نمی توانید به دوربین دسترسی داشته باشید. این محدوده برای این دوربین ها معایب محسوب می شود اما اگر بخواهید با دوربین های مداربسته مقایسه اش کنید بسیار بهتر است زیرا با تلفن خود کیلومتر ها دور تر به دوربین دسترسی دارید اما در مدل های مداربسته فقط با مانیتور های بزرگ و سیم تا 500 متر می توانید فاصله بگیرید.

 

قیمت

 

قیمت این دوربین ها بسیار بالا تر از دوربین های مداربسته است و اگر مدار و سیم های دوربین های مدابسته را از قبل خریداری کرده اید و فقط می خواهید دوربین هارا عوض کنید اصلا مقرون به صرفه نیست که بخواهید به سمت این دوربین ها بیایید.

 

در نیتجه

 

اگر به دنبال خرید دوربین هستید دوربین های آی پی به دلیل داشتن تکنولوژی بالا بهترین انتخاب هستند و حتما به سمت آنها بروید اما اگر قبلا دوربین های مداربسته را تهیه کرده اید و از کیفیت دوربین ها راضی نیستید بهتر است دوربین های مداربسته بهتری را تهیه کنید زیرا خرج زیادی دارد. امیدواریم مفید بوده باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *