مقالات

سیگنال یاب و فرکانس یاب موبایل برای امتحانات و کنکور

سیگنال یاب و فرکانس یاب موبایل برای امتحانات و کنکور

پیشرفت علم و فناوری باعث تولید محصولات و سیستم‌های محافظتی و نظارتی حرفه‌ای شده است. سیستم‌های نظارت پنهان که شامل شنود، هندزفری‌های کوچک، دوربین مخفی، ردیاب و… می‌شود به صورت کاملا پیشرفته در بازار عرضه شده و در اختیار عموم قرار گرفته است. همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی همچون تقلب، استراق سمع، لو رفتن اطلاعات، تجاوز به حریم شخصی دیگران و حتی دزدی اموال شده است. از این رو دستگاهی برای حل این مشکلات و جلوگیری از حضور سیستم‌های نظارت پنهان تولید شده است به نام فرکانس یاب یا سیگنال یاب؛ این دستگاه‌ها با کمک امواج رادیویی به یافتن محل دقیق شنود، دوربین مخفی و… کمک می‌کند. در امتحانات نهایی و حوضه‌های کنکور از فرکانس یاب و سیگنال یاب برای جلوگیری از تقلب دانش آموزان استفاده شده و توسط آن متقلبین شناسایی می‌شوند. استفاده از سیستم نظارت مخفی دربین مردم عادی رواج بسیار زیادی پیدا کرده و این موضوع باعث به خطر افتادن حریم خصوصی افراد می‌شود از این رو وجود دستگاه‌های سیگنال یاب و فرکانس یاب می‌تواند شما را در زمینه حفاظت از حریم شخصی و جلوگیری از تخلف یاری کند. در ادامه به بررسی نحو کارکرد، ویژگی‌ها و کاربرد فرکانس یاب و سیگنال یاب خواهیم پرداخت.

 

فرکانس یاب و سیگنال یاب چیست و چگونه کار می‌کند؟

فرکانس یاب یا سیگنال یاب در واقع یک دستگاه بر پایه امواج رادیویی است که برای شناسایی امواج ساطع شده از سوی تجهیزات مخفی از نوع بی‌سیم کاربرد دارند. این دستگاه‌ها قابلیت شناسایی موبایل، ایرپاد، شنود و… را داشته و مکان حدودی آن‌ها را مشخص می‌کنند. همانطور که گفته شد وجود تجهیزات نظارت پنهان در اطراف ما امکان پذیر بوده و بر هم زننده حریم شخصی است. بنابراین دستگاه فرکانس یاب به یافتن این تجهیزات و حفاظت از اطلاعات کمک می‌کند. کارکردن با این دستگاه بسیار آسان است کافی ست دستگاه را روشن کرده و در محیط بچرخانید به محض دریافت امواج از سوی تجهیزات بی‌سیم مخفی شروع به بوق زدن می‌کند و با نزدیک شدن به تجهیزات مخفی صدای بوق و دفعات تکرار آن افزایش می‌یابد. از این رو به آسانی محل دستگاه‌های جاسوسی و تقلب برای شما آشکار می‌شود. هشدارهای این دستگاه از طریق صدا، نور و لرزش است.

لیست قیمت و خرید انواع سیگنال یاب و فرکانس یاب

سیگنال یاب و فرکانس یاب موبایل برای امتحانات و کنکور

ویژگی‌های فرکانس یاب و سیگنال یاب

ویژگی‌های هر محصول تعیین کننده قابلیت‌های آن است از این رو در این بخش به بررسی تعدادی از ویژگی‌های برجسته فرکانس یاب‌ها و سیگنال یاب‌ها می‌پردازیم. ویژگی‌های این دستگاه باعث ارتقا بیشتر آن نسبت به دستگاه‌های مشابه شده است. تعدادی از ویژگی‌های برجسته فرکانس یاب به شرح زیر است.

تشخیص فرکانس

دستگاه فرکانس یاب علاوه بر تشخیص امواج رادیویی و مغناطیسی می‌تواند ردیاب و سیم کارت‌های تلفن همراه را شناسایی کند. فرکانس یاب و سیگنال یاب می‌تواند امواجی با فرکانس 900، 1200 و 2400 را تشخیص داده و نشان دهد. در این دستگاه فناوری لیزر LED طراحی شده است که باعث تشخیص فعالیت تجهیزات می‌شود.

عملکرد چندگانه

برخی از فرکانس یاب‌ها دارای عملکرد چندگانه هستند. قابلیت اسکن لیزری و تشخیص میدان مغناطیسی دو عملکرد خاص این محصول می‌باشند. علاوه بر آن توانایی مدیریت و عدم تداخل قوی را دارد و از این رو می‌تواند تجهیزات جاسوسی را دقیق‌تر و سریع‌تر شناسایی کند.

باتری

باتری بخش مهمی از دستگاه‌های فرکانس یاب و سیگنال یاب است. باتری شارژ شونده این امکان را به کاربران می‌دهد که با یک بار شارژ کردن این دستگاه به مدت چند ساعت از آن استفاده کنند. البته میزان فعالیت این دستگاه‌ها به قدرت و کیفیت باتری بکار رفته در آن بستگی دارد. از این رو در هنگام خرید سیگنال یاب به ولتاژ باتری دقت کنید.

سهولت دسترسی و استفاده

فرکانس یاب یا سیگنال یاب ابعاد ساده و کوچکی دارد از این رو به راحتی قابل حمل است. دکمه‌های طراحی شده بر روی این محصول امکان دسترسی همه جانبه به قابلیت‌های سیگنال یاب را فراهم کرده و کار کردن با این دستگاه را آسان‌تر می‌کند. حتی این دستگاه قابلیت تنظیم میزان حساسیت را نیز داشته و از این رو کاربرد آن را افزایش می‌دهد.

سیگنال یاب و فرکانس یاب موبایل برای امتحانات و کنکور

کاربرد و اماکن مورد استفاده سیگنال یاب و فرکانس یاب

فرکانس یاب و سیگنال یاب در اماکن متعددی مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد دارند. در واقع در هر مکانی که نیازمند تشخیص تجهیزات مخفی باشد این دستگاه‌ها کاربرد دارند. عملکرد فرکانس یاب‌ها در راستایی حفظ امنیت و عدالت بوده و از این رو محیط‌های صنعتی و نظامی، آموزشی، نمایشگاه‌ها، حوضه‌های امتحانی و کنکور، سفارتخانه‌ها، استخرها، بازرسی وسایل نقلیه، محیط کاری و… کاربرد دارند. نوع خاص و به نسبت ساده‌ای این دستگاه برای حوضه کنکور و امتحانات برای جلوگیری از تقلب و انتشار سوالات کاربرد دارند. توجه داشته باشید که راکت موبایل یاب با سیگنال یاب موبایل متفاوت بوده و عملکرد یکسانی ندارند. راکت موبایل یاب بر اساس وجود فلزات در موبایل‌ها آن‌ها را شناسایی می‌کند اما سیگنال یاب در اثر امواج رادیویی و میدان‌های مغناطیسی ساطع شده توسط تجهیزات آن‌ها را شناسایی می‌کند.

سخن پایانی

استفاده از تجهیزات الکترونیکی توسط دانش آموزان در حوضه های امتحانی و کنکور ممنوع اعلام شده و تخلف محسوب می‌شود. از این رو مراقبان و مسئولان در پی یافتن راه حلی برای جلوگیری از تقلب و ضایع شدن حق سایر دانش آموزان می‌گردند. راه حل این مشکل استفاده از دستگاه‌های فرکانس یاب و سیگنال یاب کنکور است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن محل تجهیزات الکترونیکی نظیر تلفن همراه، شنود، ایرپاد و… را شناسایی کرده و نشان می‌دهد. انواع سیگنال یاب و فرکانس یاب در بازار وجود دارند که مطابق با نیاز کاربران طراحی شده و از نمونه‌های ساده تا حرفه‌ای عرضه می‌شوند. استفاده از این دستگاه‌ها همچنین برای تامین امنیت منازل، کمپانی‌ها و مراکز مهم دولتی الزامی می‌باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *