مقالات

راهنمای جامع نصب دزدگیر برای اماکن در 6 مرحله

راهنمای جامع نصب دزدگیر برای اماکن در 6 مرحله

نصب دزدگیر یک راه مطمئن و آسان برای جلوگیری از سرقت اموال و حوادث احتمالی می‌باشد. دزدگیر یک سیستم پیشرفته است که در جهت بالا بردن امنیت اماکن به کار گرفته می‌شود. در دنیایی امروز حفاظت از اموال و اماکن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد می‌باشد. نصب دزدگیر این فرصت را به شما می‌دهد که علاوه بر بالا بردن امنیت خانه، مغازه، محل کار و… خود کنترل ورود و خروج افراد را داشته و از وقوع حوادث طبیعی مانند آتش‌سوزی جلوگیری کنید. در ادامه به آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر می‌پردازیم.

دزدگیر چیست؟

دزدگیر یک سیستم پیشرفته متشکل از دوربین مداربسته، حسگرها، سنسورها و هوش مصنوعی می‌باشد که هر حرکت مشکوک و یا حمله و… را تشخیص داده و به مرکز کنترل گزارش می‌دهد. دزدگیر اماکن دارای یک سیستم مرکزی بوده و این سیستم نقش مغز انسان را برای این مجموعه دارد. سیستم مرکزی مسئول هماهنگی و دریافت اطلاعات از اجزاء دزدگیر نظیر دوربین مداربسته و سنسورها می‌باشد. پس از دریافت آن‌ها را بررسی کرده و درصورت وجود عامل مشکوک به مرکز کنترل (که می‌تواند تلفن همراه شما باشد) گزارش می‌دهد. دزدگیر اماکن بر اساس برخی از ویژگی‌ها نظیر داشتن شبکه سیم کشی، سیم کارت، امکان اتصال به اینترنت و… به چند دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از دزدگیر سیمی، دزدگیر سیم کارتی، دزدگیر بی سیم، دزدگیر صوتی، دزدگیر شبکه و… . هر کدام از این دزدگیرها در محل خاصی قابل استفاده بوده و کارایی منحصر به فردی دارند.

مراحل نصب دزدگیر

مراحل نصب دزدگیر اماکن ساده بوده اما در برخی از موارد مانند سیم کشی درصورت نداشتن مهارت و اطلاعت کافی حتما از یک متخصص برای نصب دزدگیر کمک بگیرید. مراحل نصب دزدگیر به شرح زیر است.

مرحله اول: انتخاب دزدگیر مناسب

راهنمای جامع نصب دزدگیر برای اماکن در 6 مرحله

انتخاب دزدگیر مناسب نیمی از راه نصب دزدگیر می‌باشد. انواع دزدگیرها در بازار وجود دارد نظیر دزدگیر صوتی، شبکه‌ای، سیمی، بی سیم، سیم کارتی و… که هرکدام برای مکانی خاص مناسب بوده و در سایر اماکن باعث ایجاد مشکل می‌شوند. برای مثال دزدگیر بی سیم برای خانه‌ها مناسب بوده و سازگار با دکوراسیون خانه‌ها می‌باشد. دزدگیر سیمی برای مکان‌های پرتردد مناسب بوده و عمر مفیدتر و طولانی‌تری را دارا می‌باشند. دزدگیرهای صوتی برای محیط‌های شلوغ مناسب نبوده و با کوچک‌ترین صدا، آژیرهای آن به صدا در می‌آیند.

بیشتر بخوانید: بهترین برندهای دزدگیر اماکن + راهنمای انتخاب و خرید

مرحله دوم: انتخاب مکان مناسب برای نصب دزدگیر

محل نصب دزدگیر بسیار حائز اهمیت می‌باشد. بهتر است دزدگیر در محلی که به بیشترین محافظت نیاز دارد نصب شود. سنسورها باید در جایی قرار گیرند که بیشترین حرکت را بتوانند تشخیص دهند. دزدگیرهای دارای دوربین مداربسته باید در مکان‌های با نور مناسب قرار گیرند تا بتوانند حرکات را به طور دقیق ثبت کنند.

مرحله سوم: انتخاب زنگ هشدار مناسب

مرحله بعد انتخاب زنگ هشدار مناسب و اعلام آن به تمامی افراد خانواده می‌باشد تا در موقع حادثه همگی از آن اطلاع داشته باشند. هر دزدگیر زنگ‌های هشدار مخصوص به خود را دارد که انتخاب را برای شما آسان‌تر می‌کند.

مرحله چهارم: سیم کشی سیستم دزدگیر

راهنمای جامع نصب دزدگیر برای اماکن در 6 مرحله

در این مرحله در صورت نداشتن اطلاعات کافی درباره چگونگی سیم کشی وسایل الکترونیک بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در نصب سیم‌های دزدگیر دقت کافی به خرج دهید زیرا سیم‌های دزدگیر بسیار نازک بوده و عدم اتصال مناسب هر کدام می‌تواند باعث عملکرد نامناسب دزدگیر یا حتی سوختن آن شود.

مرحله پنجم: نصب آلارم

برای نصب آلارم مکانی را انتخاب کنید که صدا در آن به خوبی شنیده شود. برخی از آلارم‌ها با باتری کار کرده و از این رو در صورت قطع برق همچنان دزدگیر فعال بوده و به محافظت از مکان ادامه می‌دهد ولیکن از نکاتی که باید رعایت شود چک کردن مدام باتری سیستم است تا درصورت قطعی برق مکان شما دچار سرقت و آسیب‌های احتمالی نشود.

مرحله ششم: راه اندازی سیستم هشدار

پس از طی تمام این مراحل با اتصال دزدگیر به برق مدار شما به کار می‌افتد. بهتر است دزدگیر خود را تست کرده و از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل نمایید. سرویس مداوم دزدگیر بخش مهمی در کارکرد صحیح و طولانی مدت دزدگیر می‌باشد.

سخن پایانی

استفاده از دزدگیر و نصب آن یک روش آسان برای جلوگیری از سرقت اموال است. شما همچنین می‌توانید از دزدگیرهای هوشمند و شبکه‌ای استفاده کرده و از امکاناتی نظیر کنترل از راه دور، امکان تماس تلفنی و پیامک، استفاده از اپلیکیشن و آپدیت‌های جدید آن بهرمند شوید. نصب دزدگیر اماکن تضمین کننده ایمنی اموال و جان افراد می‌باشد و همچنین باعث آسودگی خاطر و آرامش شما می‌شود. برای خرید دزدگیر اماکن مناسب از محصولات هناس مارکت دیدن نمایید و در صورت نیاز با پشتیبانان ما مشاوره کنید تا شما را در خرید دزدگیر اصل و مناسب برای مکان شما راهنمایی کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *