مقالات

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟ + مزایا، معایب و انواع آن

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟ + مزایا، معایب و انواع آن

در دنیای امروز استفاده از دوربین‌های مداربسته و دزدگیرها در سطح جهان افزایش یافته است. تامین امنیت اماکن و حفاطت از اموال و اطلاعات یک امر ضروری بوده و در این راستا دوربین‌های مداربسته، سنسورها، حسگرها و… بسیار کمک کننده می‌باشند. دوربین‌های مداربسته انواع مختلفی داشته و هر کدام قابلیت‌های خاص خود را دارا می‌باشند. دوربین‌های مداربسته بر اساس نحو انتقال اطلاعات به مرکز کنترل انواع مختلفی نظیر سیم کارتی، سیمی، بی سیم یا وایرلس و… را دارا می‌باشند. دوربین‌های مداربسته در کنار سنسورها، حسگرها، هوش مصنوعی و… دزدگیر اماکن را ایجاد می‌کنند که تمام اطلاعات ورودی را برای تحلیل و بررسی به مرکز کنترل ارسال می‌کند. اما دوربین‌های مداربسته به صورت مستقل هم به کار برده می‌شوند و به تنهای برای تامین امنیت اماکن مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه قرار است به بررسی نوع خاصی از دوربین‌های مداربسته یعنی دوربین مداربسته تحت شبکه بپردازیم.

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟

دوربین مداربسته تحت شبکه نوع خاصی از دوربین مداربسته می‌باشد که به صورت غیر مستقیم ( ارتباط بی سیم ) اطلاعات و تصاویر را به دستگاه مرکزی ارسال می‌کند. به این مدل از دوربین‌های مداربسته دوربین دیجیتال نیز می‌گویند. این مدل از دوربین‌ها توسط یک شبکه به دستگاه مرکزی متصل بوده و تمامی تصاویر و اطلاعات ضبط شده را توسط شبکه منتقل می‌کند. دوربین‌های مداربسته تحت شبکه انواع مختلفی نظیر ثابت، متحرک و بی سیم دارد. همچنین این دوربین‌ها دارای قابلیت کنترل از راه دور و مدیریت مرکزی قدرتمند هستند. دوربین مداربسته تحت شبکه یکی از بهترین دوربین‌های مداربسته برای تشخیص چهره می‌باشد زیرا این مدل از دوربین‌ها از هوش مصنوعی بهره برده و دارای بروزترین تکنولوژی می‌باشند.

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟ + مزایا، معایب و انواع آن

مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه

در این بخش به بررسی مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه یکی از بهترین و کارآمدترین دوربین‌های بازار می‌پردازیم.

عدم نیاز به کابل کواکسیال برای اتصال

دوربین مداربسته تحت شبکه قابلیت اتصال به سیستم مرکزی بدون استفاده از کابل کواکسیال را دارا می‌باشد. این سبک از دوربین‌های مداربسته توسط وای فای یا اینترنت انتقال اطلاعات را انجام داده و نیازی به کابل و سیستم سیم کشی ندارند.

امکان کنترل از راه دور

دوربین مداربسته تحت شبکه تمامی اطلاعات خود را درون یک شبکه ذخیره کرده و با اتصال به اینترنت و وای فای به کاربران این امکان را می‌دهد تا در مسافت‌های دور به دوربین‌ها دسترسی داشته و بتوانند محیط را تحت کنترل داشته باشند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع دوربین مداربسته وایرلس + ویژگی ها

هوشمندی بالا

پیشرفت علم به پیشرفته‌تر شدن دوربین‌های مداربسته کمک شایانی کرده و از این رو دوربین‌های مداربسته تحت شبکه یکی از پیشرفته‌ترین و بروزترین سیستم‌های امنیتی می‌باشند. این دوربین‌های مداربسته قابلیت ضبط، فشرده سازی فایل و ذخیره آن را دارا می‌باشند. همچنین برخی از دوربین‌های مداربسته تحت شبکه دارای قابلیت تشخیص چهره، حرکت ماشین و اشیاء، تشخیص دود و… هستند که از این رو یکی از مناسب‌ترین دوربین‌های مداربسته برای مراکز اداری و مصارف خانگی می‌باشند.

قابلیت اضافه کردن بدون محدودیت دوربین

اتصال دوربین جدید در دوربین‌های مداربسته تحت شبکه به پهنای باند آن‌ها بستگی داشته و بر اساس پهنای باند آن می‌توانید تعداد بسیاری دوربین اضافه کنید. تنها محدودیت آن مربوط به پهنای باند آن می‌باشد و با افزایش پهنای باند تعداد بسیار زیادی دوربین را می‌توانید اضافه کنید.

کیفیت بالای تصاویر ثبت شده

این مدل از دوربین به ضبط تصاویر به صورت دیجیتال می‌پردازد و از این رو کیفیت تصاویر بسیار بالا بوده و جزئیات را به خوبی نشان می‌دهد. دوربین‌های مداربسته آنالوگ این قابلیت را نداشتند و کیفیت تصاویر آن‌ها بسیار پایین‌تر از دوربین مداربسته تحت شبکه (دوربین مداربسته دیجیتال) است.

مدیریت آسان

دوربین مداربسته تحت شبکه به این دلیل که به صورت دیجیتال تمامی فرایندها نظیر ثبت و ذخیره تصاویر را انجام می‌دهد از این رو دسترسی به اطلاعات را آسان‌تر کرده و اطلاعات ذخیره شده بسیار با کیفیت و دقیق می‌باشند.

از سایر مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه می‌توان به منبع تغذیه خوب، صرفه اقتصادی، تعامل بیشتر با سایر سیستم‌ها و… اشاره کرد.

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟ + مزایا، معایب و انواع آن

معایب دوربین مداربسته تحت شبکه

مانند هر سیستم و تجهیزات دیگری دوربین مداربسته تحت شبکه نیز معایب و نقص‌های دارد که عبارتند از هزینه بالا (نسبت به دوربین‌های آنالوگ قیمت بالاتری داشته زیرا کارای آن بالاتر است)، امنیت (این دوربین‌های مداربسته به دلیل نداشتن کابل‌های جدا برای هر جزء از دستگاه نسبت به سایر دوربین‌ها بیشتر در معرض هک شدن می‌باشند) و فضای ذخیره سازی زیاد نسبت به سایر دوربین‌های مداربسته. البته معایب دوربین‌های مداربسته تحت شبکه نسبت به سایر دوربین‌ها بسیار کمتر بوده و از این رو متقاضی بسیار زیادی داشته و استفاده از آن صرفه اقتصادی دارد.

انواع دوربین مداربسته تحت شبکه

در این بخش به بررسی انواع دوربین مداربسته تحت شبکه می‌پردازیم.

دوربین دام: این سبک از دوربین‌های مداربسته بیشتر برای خانه‌ها و اماکن مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیفیت ثبت تصاویر این دوربین مداربسته متوسط بوده و قیمت پایین‌تری دارند اما کاربرد آن‌ها بسیار گسترده بوده و در دو نوع ثابت و متحرک به بازار عرضه می‌شود.

دوربین بولت: این مدل از دوربین‌ها ساختار معکبی شکل داشته و بیشتر برای فضاهای بیرونی و اطراف منازل یا ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در انتخاب دوربین‌های مدل آی پی بولت به شرایط آب و هوایی منطقه خود دقت کنید.

دوربین فیش ای: این سبک از دوربین‌های مداربسته به دلیل ساختار آن که شبیه به چشم ماهی است، گستره دید وسیعی داشته و برای نظارت بر محیط‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.قابلیت حرکت 360 درجه‌ای داشته و از این رو تعداد دوربین‌های مورد نیاز برای کنترل محیط را کاهش می‌دهد.

دوربین‌ گردان یا اسپیددام: به این مدل از دوربین‌های مداربسته که به صورت خودکار البته قابل کنترل به چرخش در می‌آیند و قابلیت ثبت تصاویر از زاوایای مختلف را دارند، دوربین گردان یا PTZ گویند. این مدل از دوربین‌های مداربسته تحت شبکه نسبت به سایر آن‌ها گران‌تر می‌باشد.

لیست قیمت انواع دوربین مداربسته تحت شبکه

خرید دوربین مداربسته تحت شبکه

خرید دوربین مداربسته مناسب و اصل به یکی از دغدغه‌های بزرگ افراد تبدیل شده است. در بازار امروز انواع دوربین‌های مداربسته وجود دارند که کارای آن‌ها متفاوت بوده و هر کدام در مکان مناسب خود بهترین عملکرد را دارند. در خرید دوربین تحت شبکه اولین قدم تعیین نیازهای خود و شرایط محیطی محل مورد نظر می‌باشد. قدم بعدی جستجوی دوربین مداربسته تحت شبکه مناسب برای اماکن مدنظر شماست و در آخر شما باید به دنبال پیدا کردن سایت و یا فروشگاه معتبری باشید که خیال شما را از خرید محصول اصل با گارانتی مطمعن کند. که این امر تنها با پژوهش بازاری امکان پذیر است.

سخن پایانی

خرید دوربین مداربسته خوب و با کیفیت شما را در حفظ اموال و جان افراد یاری کرده و از این رو یک سیستم کمک کننده به حساب می‌آید. دوربین‌های مداربسته از گذشته تا الان جزء پرطرفدارترین راه‌های افزایش امنیت بشمار رفته و با پیشرفت تکنولوژی در راستا تامین امنیت قوی‌تر عمل می‌کند. انتخاب دوربین مداربسته تحت شبکه مناسب علاوه بر تامین امنیت و حفاظت از جان و مال شما در راستای جلوگیری از خطرات احتمالی و آسودگی خاطر به شما کمک می‌کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *