مقالات

دزدگیر اماکن چیست؟ + معرفی انواع، معایب و مزایای آن

دزدگیر اماکن چیست؟ + معرفی انواع، معایب و مزایای آن

در جامعه امروزی حفاظت از اطلاعات، اماکن مهم و اشیای قیمتی موضوع پر اهمیتی برای عموم مردم به خصوص کسب و کارهای مهم می باشد. به همین دلیل امروزه توجه به حفظ امنیت و استفاده از دزدگیرها دوچندان شده است. دزدگیر اماکن در واقع یک سیستم محافظتی برای تامین امنیت مکان‌های مورد نظر شما نظیر مغازه، خانه، محل کار و… می‌باشد. سیستم دزدگیر اماکن باعث می‌شود تا حریم شخصی شما حفظ شده و احتمال تجاوز و سرقت از ساختمان شما را به حداقل ممکن می‌رساند. همچنین برخی از دزدگیر‌های اماکن اتصال به تلفن همراه از طریق اینترنت دارا می‌باشند. از این رو شما در هرجا که باشید می‌توانید مکان مورد نظر خود را کنترل کنید و ازامنیت آن مطلع شوید. در ادامه به بررسی بیشتردزدگیر اماکن، انواع دزدگیر،اهمیت دزدگیر اماکن، مزایا و معایب و چگونگی انتخاب دزدگیر مناسب می‌پردازیم.

دزدگیر اماکن چیست؟

دزدگیرها ابزارهای پیشرفته‌ ای هستند که از قطعات الکترونیکی تشکیل شده‌اند. دزدگیر با استفاده از تکنولوژی مدرن، امکان حفاظت از اموال و یا جان افراد را فراهم می‌کند. دزدگیر اماکن در واقع یک سیستم محافظتی است که از سنسورها، دوربین‌های مداربسته، حسگرها، دتکتورها و یک سیستم هوش مصنوعی تشکیل شده است. سیستم هوش مصنوعی با تحلیل داده‌های ارسالی از سوی حسگرها باعث اطلاع از موارد مشکوک شده و فورا آن‌ها را به مرکز کنترل گزارش می‌دهد. این سیستم برای جلوگیری از سرقت اموال در یک مکان خاص تهیه شده و باعث تامین امنیت اموال می‌شود.

انواع دزدگیر اماکن

دزدگیرها بر اساس کاربرد و ویژگی‌هایی که دارا می‌باشند به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. در این بخش به معرفی تعدادی از معروف‌ترین نوع دزدگیر اماکن می‌پردازیم.

دزدگیر بی‌سیم

دزدگیرهای بی‌سیم آن دسته از دزدگیرهایی هستند که بدون نیاز به سیم کشی و از راه تکنولوژی ارتباطات بی‌سیم به مرکز کنترل متصل شده و امکان کنترل و حفاظت از اماکن را فراهم می‌کنند.

دزدگیر سیمی

دزگیرهای سیمی با شبکه خاصی از سیم‌ها متصل هستند و بیشتر در ساختمان‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل داشتن شبکه‌ای از سیم‌های متصل به تجهیزات، نصب آن‌ها آسان نبوده و برای نصب آن باید از یک متخصص کمک گرفته شود.

دزدگیر صوتی

محرک این دزدگیرها صداهای غیر عادی می‌باشد. درصورت ایجاد صدای غیر عادی اقدام به هشدار به مرکز کنترل می‌کنند. نکات خوب استفاده از دزدگیر صوتی این است که می‌توانید این دزدگیر را با سایر دزدگیرها ترکیب کرده و عملکرد سیستم خود را بالا ببرید.

دزدگیرهای هوشمند

این دسته از دزدگیرها به اینترنت متصل بوده و از این رو امکان کنترل و نظارت از راه دور را فراهم می‌آورند. دزدگیرهای هوشمند به صورت خودکار حضور افراد را از طریق اینترنت یا SMS به شما اطلاع می‌دهند. همچنین این نوع از دزدگیرها به دلیل اتصال به اینترنت دارای اپلیکیشن‌های برای کنترل و آپدیت هستند.

دزدگیر اماکن چیست؟ + معرفی انواع، معایب و مزایای آن

اهمیت دزدگیر اماکن

حفاظت از اموال یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های حال حاضر مردم جهان می‌باشد. از این رو استفاده از یک سیستمی که در افزایش امنیت نقش دارد الزامی است. در این بخش به بررسی دلایل اهمیت دزدگیر اماکن می‌پردازیم.

  1. حفاظت از اموال

جلوگیری از سرقت اموال با ارزش یا پیشگیری از آسیب‌های احتمالی وارده بر آن تنها با ایجاد یک سیستم امنیتی امکان پذیر است. دزدگیر اماکن با استفاده از حسگرها، سنسورها و دوربین‌های مداربسته هرگونه حرکت مشکوکی را فورا تشخیص داده و به مرکز کنترل گزارش می‌دهند و از حوادث احتمالی، سرقت اموال و… جلوگیری می‌کنند.

  1. حفاظت از افراد

دزدگیر اماکن نه تنها از اموال، بلکه از جان افرادی که در محل حضور دارند نیز محافظت می‌کند. برخی از دزدگیرها دارای سنسورهایی هستند که ورود افراد غیرمجاز و حملات را تشخیص می‌دهند و فورا به نیروهای امنیتی هشدار می‌دهند. از این رو در حفظ جان افراد موثرند.

از دیگر اهمیت‌های دزدگیر اماکن می‌توان به کاهش احتمال خسارت، احساس امنیت و آسایش خاطر و… اشاره کرد.

مزایا و معایب استفاده از دزدگیر اماکن

قبل از استفاده از هر سیستم یا ابزاری بهتر است از مزایا و معایب آن محصول مطلع باشید. در این قسمت به مزایا و معایب استفاده از دزدگیر اماکن می‌پردازیم.

مزایای دزدگیر اماکن

از مزایای استفاده از دزدگیر اماکن می‌توان به افزایش امنیت، پیشگیری از سرقت، آگاهی به موقع از حوادث، کاهش هزینه‌های بیمه، کنترل ورود و خروج افراد، نصب آسان و کنترل از راه دور اشاره کرد.

معایب دزدگیر اماکن

از معایب دزدگیرهای اماکن می‌توان به وابسته بودن به برق شهری، هشدارهای کاذب، برنامه ریزی نامناسب، احتمال خرابی باطری، اختلال در عملکرد سنسورها و خطا در تشخیص حرکت اشاره کرد. که البته این موارد با انتخاب یک سیستم با کیفیت و مناسب و همچنین چک کردن مداوم آن قابل پیشگیری می‌باشد.

دزدگیر اماکن چیست؟ + معرفی انواع، معایب و مزایای آن

چگونگی انتخاب دزدگیر مناسب

اولین قدم در انتخاب بهترین دزدگیر اماکن بررسی و تحلیل نیازها می‌باشد. شما بر اساس نوع مکان، آب و هوای منطقه، حساسیت اموال و سطح امنیت مورد نظر، انتخاب‌های گوناگونی را می‌توانید داشته باشید. تحلیل نیازها به شما این امکان را می‌دهد که دزدگیر مناسب مکان انتخابی خود را پیدا کرده و از صرف هزینه‌های بیهود جلوگیری می‌کند. مرحله بعد از تحلیل نیازها، انتخاب برند معتبر برای تهیه دزدگیر اماکن می‌باشد. در این مرحله شما باید طی یک پژوهش بازاری برند مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را از نظر داشتن مشاوره تخصصی، امکانات و هزینه نصب، خدمات پس از فروش و قیمت‌های تعیین شده برای محصول بررسی کنید. لازم به ذکر است که انتخاب برند معتبر و مناسب باعث می‌شود از بسیاری از مشکلات نظیر خرابی سیستم یا تقلبی بودن آن جلوگیری شود.

سخن پایانی

دزگیر اماکن به عنوان یک سیستم محافظتی پیشرفته باعث حفظ جان و مال شما شده و از بروز حوادث و سرقت‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. انتخاب دزدگیر مناسب به شما در حفظ امنیت مکان خود کمک کرده و برای شما آسودگی خاطر و آرامش را به همراه می‌آورد. همچنین در کاهش هزینه‌های بیمه و استفاده از برخی از مزایای بیمه به شما کمک می‌کند. خرید از برند معتبر دزدگیر باعث می‌شود علاوه بر تامین امنیت خانه، مغازه و محل کار خود هزینه کمتری را پرداخت کرده و آرامش خاطر بیشتری را برای خود به ایجاد کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *