مقالات

انواع دوربین های ip

 

اگر به دنبال خرید دوربین مداربسته هستید، قطعا اسم دوربین های ip یا تحت شبکه را شنیده اید و تعریف های زیادی را شنیده اید و آن به شما بسیار پیشنهاد شده است، و اگر خواهان یک دروبین با امکانات و تصویر خوب هستید با ما همراه باشید، زیرا در این مطب به برسی دوربین های ip ، مزیت آن نسبت به باقی دوربین ها و انواع آن پرداخته ایم و اجزای آن را توضیح داده ایم.

 

دروبین ip چیست؟

 

ip مخفف شده کلمه ی Camera Internet Protocol است، و همان طور که از اسمش پیداست از پلتفرم شبکه استفاده می کنند یا به نوعی دیگر تصاویر ضبط شده را از طریق اینترنت ارسال می کنند.

کیفیت تصویر این نوع دوربین نیز از 0.4 مگاپیکسل تا 30 مگاپیکسل است و این کاربرد دوربین های ip را نسبت به باقی مدل ها متمایز می کند.

 

اجزای دوربین تحت شبکه

 

اجزایی که این دوربین پیشرفته را تشکیل می دهند عبارت اند از:

 

دوربین  ip

 

مهم ترین بخش مجموعه دوربین ip است که تصاویری با کیفیتی را ضبط و در اختیار شیکه قرار می دهد.

 

بخش ضبط تصاویر (NVR)

 

تصاویری که توسط دوربین ضبط شده اند به سرور مرکزی انتقال پیدا میکنند و سیو می شوند. دستوراتی مانند جا به جایی یا تماشای فایل های ضبط شده و تماشای آنلاین از طریق دوربین در این بخش انجام می شوند. قبل تر خرید دوربین در زیر محصولات اطلاعاتی که مربوط به NVR است را می توانید مشاهده کنید.

 

هارد دیسک

 

پس از انتخاب ip  و NVR مناسب و مد نظر خود و خریداری آن نوبت به آن است که به انتخاب هارد دیسک بپردازید، مهم است که یک هارد دیسک خوب داشته باشید زیرا تصاویر و ویدیو های ضبط شده اینجا نگه داری می شوند و باید تصاویر با کیفیت خوب و مطلوب باشند.

 

منبع تغذیه

 

از سوئیچ های POE می توانید برای تغذیه دوربین استفاده کرد اما راه دیگری نیز دارد و آن استفاده از آداپتور DS 12 ولت است.

 

سوئیچ شبکه

 

جمع آوری دوربین و تغذیه ها را در یک ip سوئیچ شبکه می نامند.

 

کابل شبکه

 

کابل هایی که اجزا را به هم متصل می کنند و تصاویر را از ip به  NVR می رسانند.

 

کابل برق

 

اجزا از یک آداپتور تغذیه می کنند و برق خود از طریق کابل های برق دربافت می کنند.

البته در برخی از دوربین ها کابل های برق استفاده نشده زیرا برق خود را از سوئیچ شبکه دریافت می کنند.

 

سوکت RJ45 و سوکت برق

 

دو سوکت تهیه شده در مجموعه هستند که RJ45 شبکه را به تجیزات متصل می کند و سوکت برق برای کابل برق طراحی شده است.

 

نحوه کارکرد دوربین های IP

 

دوربین های تحت شبکه یا ip به این گونه کار می کنند که ابتدا ویدیو از طریق دوربین گرفته می شوند و از طریق کابل ها به شبکه انتقال پیدا می کنند، NVR یا دستگاه ضبط تصاویر فایل های دریافت شده از دوربین را ضبط می کند و با صورت فایل های زیپ در هارد دیسک ذخیره می کند.

دستگاه NVR تصاویر و ویدیو هارا به صورت دیجیتال ضبط می کنند و یک شبکه سرور دارد، این قابلیت به این معنا است که شما هر جایی که در این کره قرار دارید به سادگی به تصاویر ضبط شده و تماشای زنده دسترسی داشته باشید.

 

مزایای دوربین IP

 

مزایای این نوع دوربین نسبت به دوربین های آنالوگ بسیار بهتر است که قطعا اگر آنهارا متوجه شوید این دوربین را جای گزین می کنید.

 

جایگزین آنالوگ

 

امروزه دیگر دوربین های آنالوگ تولید نمی شوند و ایده ای برای پیشرفت و بهتر شدنشان نسبت به ip وجود نداشت و این تعداد در بازار نیز موجودی انبار هاست که به فروش می رود. شما نیز اگر قصد خرید دارید بهتر است به این دوربین های پیشرفته و با کیفیت روی بیاورید.

 

آسودگی در نصب

 

بر خلاف تصورات دوربین های ip به دلیل پیشرفته تر بودن نصب سخت تری نیز دارد، اما اینطور نیست و بلکه نصب آنها ساده تر شده و یک فرد بدون تخصص نیز می تواند این کار را انجام دهد، ولی بهتر است این کار را به دست یک متخصص بسپارید تا کار سریع تر و بهتر باشد.

 

کیفیت تصویر

 

کیفیت تصاویر دوربین های IP نسبت به آنالوگ بسیار بهبود یافته است و دسترسی راحت تری نیز دارد. همینطور تصایر ضبط شده با آنها قابلیت زوم چند مرحله ای را نیز دارد و پهنای تصویر و زاویه دید لنز بسیار وسیع تر شده است.

 

قیمت بهتر

 

به طور باور نکردنی ای قیمت دوربین هی ای پی نسبت به آنالوگ بسیار کمتر است، اکثر افراد بر این باورند که به دلیل تکنولوژِی پیشرفته تر قیمت بسیار بالایی دارد اما اینگونه نیست و قیمت آن به مرور کمتر است.

 

کنترل بهتر

 

مزییت دیگری که دوربین های ای پی  را نسبت به آنالگ برتری می بخشد داشتن سرور است که می توانید به ویدیو ها درسترسی کامل با تلفن همراه داشته باشد و لازم نیست حتما با سیستم متصل آنرا تماشا کنیم.

 

در نتیجه

 

در این مقاله قصد داشتیم دوربین های ای پی را به صورت کامل به شما معرفی کنیم و مزیت های آنرا نسبت به دوربین های آنالوگ بیان کرده ایم تا شما عزیزانی که قصد خرید دوربین دارید بتوانید انتخابی مناسب را انجام دهید یا اگر از دوربین های آنالوگ خود خسته شده اید جایگزین مناسبی برای آن داشته باشید. همچنین اجزای ای پی را نیز برای شما معرفی کرده ایم و آنها و کاربردشان در مجموعه دوربین را توضیح داده ایم تا بهتر با این دوربین آشنا شوید.

اگر قصد خرید این نوع دوربین را نیز دارید می توانید از فروشگاه ما به قیمتی مناسب تهیه کنید. اگر سوالی نیز در مورد این دوربین داشتید که در مقاله ذکر شده بود آن را در قسمت سوالات مطرح کنید تا در اسرع وقت به آن جواب داده شود.

متشکر که تا اینجا باما همراه بودید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *