مقالات

انواع دوربین های AHD

 اگر شماهم اسم دوربین های ahd را شنیده باشید، تعریف آن نیز به گوش شما رسیده است این نوع از دوربین مدابسته سبک و تکنولوژِی خوبی دارد و یک انتخاب مناسب برای شما است اگر به دنبال یک دوربین نظارتی هستید که قابلیت های پیشرفته ای داشته باشد باما همراه باشید.

 

AHD  مخفف چیست؟

 

این مدل از دوربین را با نام آنالوگ نیز می شناسند و به این نام نیز مهمولا معرفی می شود و از آنجایی کیفیت این دوربین ها HD  است به آن AHD یا (Analog high definition) گفته می شود که ترجمه آن دوربین آنالوگ با کیفیتی بالا است.

 

تکنولوژِی AHD چیست؟

 

در این تکنولوژِی تصاویر به صورت آنالوگ انتقال پیدا می کنند، و با کد گذاری های خاصی که دارد فایل هارا با حجم بیشتری انتقال می دهد و این باعث می شود تصاویر کیفیت بهتری داشته باشند.

این کد گذاری در تراشه ای به نام AHD TX انجام می شود و تصاویر ضبط شده در این قسمت دریافت می شوند و به صورت کد انتقال پیدا می کند.

 این کد گذاری ها توسط یک کابل کواکسیال انتقال پیدا می کنند و می توانند تا 500 متر جا به جا شوند.

 

DVR ای اچ دی چیست؟

 

دی وی آر (DVR) دستگاه دیجیتالی ای در دوربین های آنالوگ است، این بخش با دریافت تصاویر HD و اعمال تغییراتی بر روی آن را به داده های دیجیتال تبدیل می کند.

این دی وی آر ها معمولا با سیستم عامل های لینوکس کار می کنند و کارشان بالا بردن کیفیت تصاویر دریافتی است، و آن دیتا های ساخته شده را در هارد دیسک ذخیره می کند.

هارد دیسک فضا های دوربین هستند که فایل ها در آنجا ذخیره می شوند تا شما هر زمانیکه خواستید با اتصال مانیتور به آن تصاویر را مشاهده کنید.

 

انواع دوربین AHD

 

دوربین های آی دی اچ دی را از نظر کارکرد و ظاهر می توان به چند دسته تقسیم کرد و انواع مختلفی دارد و بهتر است قبل از خرید انهارا بدانید تا دوربین مناسب نیاز خود ر تهیه کنید و به مشکلی بر نخورید.

 

از نظر کیفیت این دوربین ها به نوع دارند که شامل: 960h , 720p , 1080p می شوند که بهترین کیفیت آن 1080 است بهتر است سراغ آن بروید.

 

همچنین شکل ظاهری آنها نیز به سه دسته تقسیم میشود که شامل: بولت، دام و صنعتی است، که در ادامه گسترده تر توضیح خواهیم داد.

 

دوربین دام: این سبک دوربین به شکل گنبد ها یا نیم دایره است و اکثرا در سقف ها نصب می شوند و با نام های گرد و سقفی نیز معرفی می شوند.

دوربین بولت: این نوع دوربین لوله ای است و با این نام نیز شناخته می شود و مناسب مکان های باز و بدون سقف است.

دوربین صنعتی: این نوع دوربین مناسب افرادی است که برای یک فضا بزرگ خواهان یک دوربین هستند و 360 درجه چرخش دارد و با آن می توان به همه جا دید داشت و بسیار فوق العاده است.

دوربین لامپی: این نوع دوربین شبیه به لامپ است و میتوانید آن را در جای لامپ نیز بگذارید و قابلیت تولید نور با ال ای دی نیز دارد و به سقف متصل میشود. تصویر این دوربین به صورت 360 درجه است و تصویری گرد را ضبط می کند و میتوانید آن را با نام های چشم ماهی و پانوراما نیز پیدا کنید.

 

نصب دوربین آنالوگ

 

نصب این دوربین ها بسیار پیچیده است و دارای ساختار ساده ای نیستند و اگر مهارت انجام این کار را ندارید بهتر است آن را به یک متخصص بسپارید تا به مشکلی بر نخورد.

 

تفاوت آنالوگ با دوربین تحت شبکه

 

ممکن است اسم دوربین های تحت شبکه یا IP را نیز شنیده باشید، این نوع دوربین به تازگی وارد بازار شده و با قابلیت ها و تکنولوژِی پیشرفته تری که دارد جای دوربین های آنالوگ را در بازار گرفته است، و در این قسمت آنها را مقایسه خواهیم کرد تا متوجه شویم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد.

 

کنترل

 

دوربینن های آی پی دارای سرور مرکزی هستند و این دستگاه چیزی است که آن را برتری می بخشد، این دستگاه دقیقا مانند آنالوگ ها فایل هارا در هارد دیسک ذخیره می کند اما اتصال به اینترنت نیز دارد، این قابلیت باعث می شود که شما هر جای این کره خاکی که باشید به سادگی با یک تلفن همراه به دوربین های خود دسترسی داشته باشید و فایل های ذخیره شده را تماشا کنید یا حتی به صورت آنلاین تماشا کنید و دیگر لازم حتما با سیم به دوربین متصل باشید.

 

کیفیت

 

کیفیت دوربین های ای پی نیز باز به آنالوگ ارجعیت دارد و کیفیتی بسیار بهتر دارد و حتی قابلیت زوم چند مرحله نیز دارد که بسیار بهتر از آنالوگ است.

 

دوربین

 

لنز های قدرتمند تری در ای پی استفاده شده است و جدا از کیفیت پنهای باند بیشتری نیز دارد و برای فضا های بزرگ تر دوربین های کمتری نیاز است.

 

نصب دوربین

 

شاید تصور کرده باشید که دوربین های ای پی به دلیل داشتن تکنولوژِی بهتر نصب سخت تری نیز داشته باشند اما اینگونه نیست و به نسبت آنالوگ نصب بهتری نیز دارند و افرادی که مهارت کمتری نیز دارند می توانند این نوع دوربین را به سادگی نصب کنند.

 

قیمت

 

قیمت هر دو دوربین را اگر نگاه کنید متعجب می شوید زیرا دوربین های آی پی قیمت کمتری دارند و با اینکه تمام تکنولوژِی ها در آن پیشرفت کرده است قیمت فوق العاده بهتری دارند. به همین دلیل است که دیگر دوربین های آنالوگ تولید نمی شوند و دوربین های آنالوگ جای آنهارا در بازار گرفته است.

 

در نتیجه

 

در این مقاله به شما دوربین های آنالوگ را معرفی کرده ایم و نحوه کار آنهارا بیان کرده ایم و تفاوت آن را بیان کرده ایم تا شما اگر قصد خرید دوربین های نظارتی را دارید و قصد دارید دوربین نظارتی قدیمی خود را عوض کنید یک دوربین فوق العاده خریداری کنید بتوانید یک خرید درست داشته باشید.

اگر هم سوالی در مورد هر دو دوربین دارید می توانید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا اسرع وقت به آن جواب بدهیم. امید وارم که مفید بوده باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *