مقالات

انواع دوربین های مداربسته

اگر شماهم قصد خرید دوربین های مداربسته را دارید و نمی دانید که از میان این همه مدل کدام را انتخاب کنید و به دنبال بهترین آنها یا مفید ترین آنها هستید باما همراه باشید تا با معرفی انواع دوربین ها شمارا در پیدا کردن دوربینی که مناسب نیازشماست راهنمایی کنیم تا خرید بهتر داشته باشید.

امروزه دوربین ها یکی از دستگاه های پر فروش در جامعه شده اند و حافظ امنیت منزل، دفتر، انبارو… هستند و یکی از مهم ترین محصولات امینتی به شمار می آیند و با نصب چندتا از آنها در محیط داخلی یا بیرونی می توانید مراقب تمام فضا باشید و به کسی اجازه سرقت از اموال خود را ندهید.

 

دوربین مداربسته چیست؟

 

دوربین های مداربسته دستگاه های نظارتی هستند که با نصب آنها بر روی دیوار یا سقف و ضبط تصاویر می توانید اتفاقاتی که در چند ماه اخیر گذشته را تماشا کنید و امنیت محیط را بالا ببرید. این دوربین های با نام های آنالوگ و AHD نیز شناخته می شوند و انواع مختلفی داردند و برای موقعیت های مختلفی طراحی شده اند و هر کدام مناسب مکان های بیرونی و داخلی یا دیوار و سقف هستند و بهتر است قبل از خرید مکان هایی را که می خواهید آن هارا متصل کنید را مشخص کنید تا به مشکل در نصب بر نخورید.

 

نحوه کار کرد دوربین های مداربسته

 

این دوربین ها از چند بخش مجزا تشکیل شده است و با تکنولوژی AHD کار می کنند که مخفف شده ی کلمه Analog high definition است به معنای دوربین آنالوگ با کیفیت بالا یا همان Hd است. این دوربین ها تماما به یک دستگاه مرکزی یا DVR متصل هستند و از آن تغذیه می کنند و تصاویری را که میگیرند را به آن ارسال می کنند و دستگاه DVR تصاویر دریافتی را ضبط می کند و در هارد دیسک ها سیو می کند. فایل هایی که در هارد دیسک ها سیو می شود توسط سرور مرکزی کد گذاری می شوند و با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می گذارید.

برای تماشا این ویدیو ها می بایست شما با اتصال دادن یک مانیتور با سیم به DVR به فایل ها دسترسی پیدا کنید.

البته این نوع دوربین دوربین دیگر قدیمی شده و کسی از آنها استفاده نمی کند و با ورود نسل جدید دوربین های بی سیم، دوربین های مداربسته کاملا کنار رفته اند و حتی دیگر تولید هم نمی شوند و این تعداد در بازار نیز موجودی انبار هاست.

 

دوربین بی سیم چیست؟

 

دوربین های بی سیم همانطور که گفته شد نسل جدید از تکنولوژِی روز هستند و مزایا بسیار زیادی نسبت به مداربسته ها دارند و اگر مشخصات آن هارا بخوانید قطعا شگفت زده خواهید شد و جذب این محصولات خواهید و به سمت خرید آنها می روید.

دوربین های بی سیم یا IP دیگر سیم کشی های اضافه را ندارند، IP در اصل خلاصه شده ی Camera Internet Protocol است همانطور که از اسمش پیداست دروبین های دارای شبکه هستند و به آنها دوربین های تحت شبکه نیز گفته می شود و دیگر مشکلات مداربسته را ندارد با اینترنت کارمی کنند و شما می توانید با تلفن همراه خود به آنها متصل کنید.

این دوربین ها سیستم مرکزی داخلی دارند و از طریق اینترنت به گوشی شما متصل می کنند و می توانید با آن ویدیو های ضبط شده را مشاهده کنید.

نصب این نوع دوربین نیز بسیار ساده تر از دوربین های مداربسته است و نیازی به حرفه خاصی ندارد و هر فردی با کمی محارت و ابزار می تواند به تنهایی آنهارا متصل کند.

انواع دوربین IP

 

این دوربین ها در مدل های مختلفی عرضه می شوند که هرکدام خصوصیات خاص خود را داردند و از تکنولوژِی های متفاوتی پشتیبانی می کنند و هر کدام مناسب فعالیت مختص خود هستند، همینطور دارای تنوع در ظاهر نیز هستند و قطعا می توانید دوربین مورد نیاز خود را با ظاهر مد نظر خود پیدا کنید.

 

مزایا دوربین بی سیم

 

این دوربین ها در تمام مخشصات نسبت به دروبین های مداربسته بهتر هستند و دیگر جای آنهارا گرفته اند و اگر مزایا آنها را بفهمید تمام دوربین های مداربسته را کنار می گذارید. این دوربین ها همانطور که ذکر شد با اینترنت کار می کنند و برای تامین این اینترنت از دو راه مودم های خانگی و سیم کارت می توانید استفاده کنید که هر دو اپشن در دوربین وجود ندارد به دو مدل سیم کارتی و وای فای هستند که نسبت نیاز خود می توانید هر کدام را که خواستید تهیه کنید.

 

کیفیت دوربین IP

 

این دوربین ها با کیفیت بسیار بالا تری نسبت به مداربسته ضبط می کنند و دوربین های آنالوگ یا مداربسته فقط تا کیفیت HD می توانند ویدیو بگیرند اما دوربین های تهت شبکه تماما FHD هستند و تصاویر دریافتی آنها بسیار واضح تر و با کیفیت تر هستند.

 

وایرلس بودن

 

این دوربین ها دارای تکنولوژِی ای به نام وایرلس هستند. در دوربین های مداربسته اگر قصد داشته باشید که زاویه دوربین را تغییر دهید می بایست با نردبان به دوربین برسید  با دست آنرا عوض کنید، اما در مدل های آی پی فقط کافیت گوشی خود را بر دارید و طولانی ترین فاصله ها زاویه دوربین را فقط با چند دکمه عوض کنید.

با این قابلیت می توانید به صورت زنده به دوربین متصل شوید و با تغییر زاویه آن به تمام محیط دسترسی داشته باشید و تمام یک مکان را هر چند بزرگ تنها با یک دوربین زیر نظر داشته باشید.

 

تعقیب سوژه

 

این دوربین ها دارای سنسور های تشخیص حرکت هستند و افراد را تشخیص می دهند و می توانید و با قابلیت چرخش خودکاری که دارند اگر فردی وارد زاویه دید آنها شود آنرا تشخیص می دهند و به صورت خودکار به دنبالش می روند و ورود خروج آنهارا به صورت کامل ضبط می کنند.

 

در نیتجه

 

در این مقاله قصد داشتیم دوربین های مداربسته را بشما معرفی کنیم و تفاوت آن هارا با آی پی بیان کردیم و دلایل برتر بودن دوربین های آنالوگ را نیز بیان کرده ایم، تا کمکی در خرید دوربین بشما کرده باشیم. امید واریم که مفید بوده باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *