مقالات

انواع دوربین بی سیم سیم کارتی

اگر شماهم به دنبال دوربین های نسل جدید هستید و از دوربین های مداربسته و آنالوگ خسته شده اید، اما در مکانی که قصد نصب دوربین را دارید مودم خانگی وجود ندارد و نمی توانید آن را از این طریق به اینترنت متصل کنید و نیازمند دوربینی هستید که شبکه مختص خود را داشته باشد؛ باما همراه باشید تا با این محصولات پرکاربرد بیشتر آشنا شویم.

 

دوربین سیم کارتی چیست؟

 

اگر با تکنولوژِی IP آشنایی داشته باشید، آگاه هستید که این نوع دوربین به اینترنت نیاز دارد تا کار خود را انجام دهد و بدون اینترنت نمی توانید به دوربین متصل شوید و از فایل های آن استفاده کنید یا به صورت زنده بر محیط نظارت داشته باشید. دوربین های تحت شبکه به دو نوع ساخته می شوند: دوربین های وای فای و سیم کارتی. دوربین های وای فای با مودم های خانگی کار می کنند و از آن طریق اینترنت خود را تامین می کند و به صرفه تر است، اما دوربین های سیم کارتی مناسب محیط های بدون وای فای است و با انداختن سیم کارت بر روی آنها به صورت مستقل از شبکه خود استفاده می کنند.

اگر هم هنوز درباره تکنولوژی IP دوربین ها اطلاعاتی ندارید می تواند از طریق مقاله دوربین های IP چیست؟ آگاهی مورد نیاز را کسب کنید.

 

انواع دوربین های سیم کارتی

 

در این قسمت انواع و مدل های دوربین های سیم کارتی را آورده ایم، و آنهارا به دسته بندی های ظاهری تقسیم کرده ایم تا بهتر بتوانید متوجه فرق آنها شوید و مدل مد نطر خود را انتخاب کنید.

 

دوربین دام

 

دوربین های دام یا DOME یک مدل دوربین است که می توانید با هر تکنولوژی ای آنهارا پیدا کنید؛ دام به انگلیسی به معنای گنبد است و این اسم را به خاطر ظاهر گنبدی یا نیم کروی شکل به آنها داده اند و این دوربین ها اندازه کوچکی دارند و معمولا بدنه پلاستیکی دارند و مناسب فضا های داخلی هستند.

این دوربین ها در زیر سقف متصل می شوند و فقط باید در فضا های داخلی اند و به آنها indoor نیز گفته می شود و به دلیل ضعیف بودن مقاومت آنها و حساس بودن به آب می باست در مکان های دور از دسترس نصب شود.

این دوربین ها معمولا چرخش های 355 درجه به چپ و راست و 65 درجه به بالا و پایین دارند.

 

دوربین مینی اسپید دام

 

 این دوربین ها در اندازه های بزرگی ساخته می شوند و بزرگ ترین اندازه را در بین دوربین های مداربسته دارند و دارای چند آنتن متصل است و مناسب فضا های بیرونی هستند و به دیوار متصل می شوند، این دوربین ها به دلیل استفاده بیشتر در فضا های بیرونی و بدون سقف مقاوم هستند و در دو مدل کیس های فلزی و پلاستیکی موجود هستند.

این دوربین ها معمولا چرخش های وایرلس دارند و می توانید با تلفن خود زاویه آنهارا تغییر دهید و یه فضای بسیار بزرگ را زیر نظر داشته باشید. همینطور این دوربین ها به دلیل ساخته شدن برای بیرون، طوری طراحی شده اند که در هر شرایط آب و هوایی به خوبی کار کنند و کاملا ضد آب ساخته شده اند و با خیال راحت می توانید آنهارا در برف و باران و حتی گرد و خاک رها کنید.

این نوع دوربین نیز دارای بیشترین تنوع در مدل هستند و دست باز تری در انتخاب این سبک دوربین دارید.

 

دوربین خورشیدی

 

دوربین های سیم کارتی همان طور که ذکر شد مناسب مکان هایی که اینترنت خانگی ندارد هستند، اما این نوع دوربین مناسب فضا های بدون اینترنت و برق است! در بالای این دوربین های یک پنل خورشیدی تعبیه شده است که با آن برق تولید می کنند و دیگر نیازی به سیم کشی ندارد و به صورت کامل بی سیم است.

این دوربین ها دارای باتری های داخلی قدرتمندی نیز هستند که با آنها تمام طول شب را که نور خورشید وجود ندارد روشن می مانند و دوباره فردا صبح شارژ می شوند و هیچ وقت خاموش نمی شوند.

این دوربین ها در دو مدل مینی اسپید دام و بالت وجود دارند که تفاوت زیادی بین آنها است و می بایست قبل از خرید به آنها آگاه باشید و آموزش های نصب دوربین را بدانید تا در مکان مناسب نصب شود و دور از نور خورشید نباشد.

 

دوربین های لامپی

 

دوربین های لامپی نوع دیگری از دوربین های سیم کارتی است و مناسب فضا های داخلی است و همان طور که از اسمش پیداست شبیه به لامپ ساخته می شوند و به جای لامپ به همان سیم پیچشی لامپ متصل می شوند؛ البته نصب آنها باعث تاریک شدن و نبودن نور نمی شود زیرا آنها دارای ال ای دی های قوی ای هستند که کار لامپ را انجام می دهد و محیط را به خوبی متصل می کند.

این دوربین ها دارای چند مدل مختلف هستند اما فقط نوع ساده آنها سیم کارتی است و دوربین های لامپی ساده قابلیت چرخش ندارد و لنز آنها به صورت 360 درجه است و تصویری دایره ای و عریض دارد و به انها چشم ماهی نیز می گویند.

 

در نتیجه

 

ما در این مقاله به شما دوربین های سیم کارتی را معرفی کرده ایم تا اگر دوربین های نسل جدید را ترجیح می دهید اما نمی توانید آنها را به وای فای های خانگی متصل کنید بتوانید با انداختن یک سیم کارت ساده اینترنت مورد نیاز آنها را تهیه کنید و در ادامه نیز به شما انواع دوربین ها را با ظاهر و کاربرد های متفاوت مناسب مکان های مختلف معرفی کردیم و با بیان کردن ویژگی های آنها شمارا با این نوع دوربین بیشتر آشنا کردیم. اگر هم هرکدام از مدل هارا پسند کرده اید میتوانید با سرچ اسم آن در سایت مدل هایش را مشاهده کنید و آن را با قیمت بسیار مناسبی از ما تهیه کنید.

اگر هم سوالی درباره این نوع دوربین دارید می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید تا در کمترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *