مقالات

انواع دوربین بی سیم

 اگر شماهم از دوربین های قدیمی خود خسته شده اید به دنبال دوربین هایی با تکنولوژِی بالا هستید با مارا همراه باشید.

دوربین های مداربسته امروزه دیگر استفاده ای ندارد و دیگر بسیار قدیمی شده اند و امروزه از دوربین های وای فای استفاده می کنند، دوربین های دیگر نیازی به سیم کشی های سیستمی ندارند و دیگر نیازی نیست برای تماشای ویدیو های ضبط شده به سیستم آن مانیتور وصل کنید.

 در این نوع دوربین می توانید هر کجا که هستید با هر فاصله از دوربین فقط با یک تلفن همراه ساده و نصب اپلیکیشن تصاویر ضبط شده را چک کنید، به صورت زنده از دوربین استفاده کنید و حتی در دوربین هایی که قابلیت حرکت و چرخش دارند آن هارا در زاویه مناسب قرار دهید.

 

دوربین بی سیم چیست؟

 

دوربین های تحت شبکه یا ip نسل جدید دوربین های نظارتی هستند که با ورود به بازار جای دوربین های مداربسته یا آنالوگ را گرفته اند، این نوع دوربین دیگر سیم کشی های دستگاهی ندارد و با وای فای خانگی یا سیم کارت کار می کند.

IP مخفف شده‌ی کلمه‌ی Camera Internet Protocol است به معنای دوربین اینترنتی است.

 

نحوه کاردکرد دوربین های بی سیم

 

این دوربین ها از چند بخش مختلف ساخته شده اند که شامل: دوربین ip با کیفیت بالا است که مهم ترین بخش آن است، قسمت مهم بعدی دستگاه NVR است که بخش مرکزی و اصلی دوربین است که با اینترنت به گوشی شما متصل می شود، قسمت بعدی سوکت هارد دیسک است که در هر دوربین تا ظرفیتی قابل پشتیبانی است و می تواند در آن کارت حافظه برای ذخیره اطلاعات قرار دهید و قسمت های بعدی شامل منبع تغذیه و سوکت های برق و سیم برق است که دوربین روشن بماند، البته بعضی از آنها از افتاب و جای لامپ استفاده می کنند

 

کارکرد این نوع دوربین به این گونه است که ابتدا تصاویر توسط دوربین گرفته می شوند و به دستگاه NVR انتقال پیدا می کنند. NVR دستگاه مرکزی کار است که تصاویر ضبط و سیو می کند، سیو کردن می تواند در هارد دیسک داخل دوربین انجام شود یا به صورت اینترنتی دورن گوشی انجام شود. اتصال به دوربین تماشای تصاویر سیو شده، دیدن به صورت زنده و باقی کار ها در این بخش انجام می شود.

 

انواع دوربین بی سیم

 

دوربین های بی سیم به دو مدل وای فای و سیم کارتی هستند که معمولا تمام مدل ها هر دو را پشتیبانی می کنند و می توانید دوربینی که بهش علاقه دارید و نیاز شمارا را برطرف می کنند تهیه کنید. البته دوربین های سیم کارتی کمی گرون تر هستند و اگر در محلی که مودم خوانگی متصل است بهتر است مدل وای‌فای را تهیه کنید.

 

دوربین ها مدل های مختلفی دارند و در چند دسته بندی مختلف می توان آنهارا دسته بندی کرد و ما آنهارا به صورت ظاهری برای شما دسته بندی کرده ‌و توضیح داده ایم.

 

دوربین دام

 

این نوع دوربین های کوچکی هستند که به صورت کروی یا نیم کروی ساخته می شوند و معمولا در فضا های داخلی نصب می شوند و مناسب فضا های بسته هستند معمولا در سقف نصب می شوند اما می توان آن را به دیوار نیز نصب نمود و به همین دلیل نیز این نوع دوربین را می توانید با اسم دوربین های سقفی پیدا کنید.

 

نمونه مدل دوربین دام

دوربین دام مدل C19

 

 این دوربین دام وایرلس است(دوربین های وایرلس را می توانید با تلفن خود بچرخانید) و 355 درجه می توان آن را به چپ . راست چرخاند و 65 درجه نیز به سمت بالا و پایین می چرخد اما وایرلس نیست و برای این چرخش باید از دست استفاده کنید و هنگام نصب زاویه آن را با سطح تنظیم کنید.

مدل C19 فقط در کیفیت 2 مگاپیکسل عرضه میشود و دارای یک لنز 3.6 میلی متری دارد، بدنه آن پلاستیکی است و دارای سنسور مادوم قرمز و تشخیص حرکت است و قابلیت دید در شب دارد و تا 128 گیگ کارت حافظه را پشتیبانی می کند.

این دوربین از وای فای برای اتصال استفاده می کند و دارای اسپیکر و میکروفن است می توانید با آن مکالمه دوطرفه بر قرار کنید.

اگر به دنبال دوربین های زیا و کم جا برای منزل، اتاق کار یا دفتر خود هستید این دوربین اقتصادی مناسب شماست.

 

دوربین مینی اسپید دام

 

اگر به دوربین های گرد و بزرگ در یزرگ راه ها نگاه کنید می توانید دوربین های اسپید دام را ببینید و به آنها اسپید دام می گویند اما اندازه آنها مناسب استفاده های شخصی و نیست برای اینکار دوربین های اسپید دام مناسب است. دوربین های مینی اسپید دام معمولا در فضا های باز استفاده می شوند و با پایه ای که دارند به دیوار متصل می شوند و مناسب فضا های بدون سقف هستند. اگر آنهارا دیده باشید اولین چیزی که نظر شمارا جلب می کند آنتن های بزرگشان هست که معمولا همه آنها دارند.

به دلیل اینکه این دوربین ها برای محیط های بیرونی طراحی شده اند تمام آنها ضد آب و گرد و غبار ساخته می شوند و می توانید با خیال راحت آنرا متصل کنید و همچنین آنها ضد ضربه هستند ولی اگر احساس می کنید قرار است در معرض ضربه هستند بهتر است کیس های فلزی را تهیه کنید.

قابلیت چرخش نیز در دوربین های مینی اسپید دام وجود دارد معمولا چرخش همه جانبه دارند.

 

نمونه مدل دوربین مینی اسپید دام

مینی اسپید دام مدل Q8

 

این مدل هم به صورت وای فای موجود است هم سیم کارتی که هرکدام را که دوست داشتید تهیه کنید، کیفیت آن 3 مگا پیکسل است دارای دو آنتن و یک لنز 2.8 میلی متری است. ظرفیت مموری آن تا 128 گیگابایت است و اگر خواستید می توانید روی آن کارت حافظه قرار دهید.

این دوربین به صورت کامل وایرلس است و می توانید 360 درجه آن را به چپ و راست و 90 درجه به سمت پالا و پایین بچرخانید، از دیگر کاربرد های آن دید در شب و سنسور حرکتی و مادوم قرمز است که میتواند سوژه را تشخیص دهد.

 همینطور یکی از قابلیت های بسیار کاربردی این نوع دوربین دارن قابلیت تعقیب سوژه است و با فععال سازی آن دوربین به محض متوجه شدن حرکت افراد آنهارا در طول مسیر به صورت خودکار دنبال می کند و لحظه به لحظه حرکت آنهارا ضبط می کند. مکالمه دو طرفه را نیز داراست.

 

مدل کم های (camhi)

 

این دوربین فوق العاده با ابعادی بزرگ تر از باقی دوربین ها عرضه می شود، اگر مشخصات آن را بخوانید قطعا حیرت زده می شود از این مدل محشر. این دوربین دارای یک لنز بزرگ و قدرتمند است. قدرت زوم این دوربین به صورت باور نکردنی ای 36X است، این مقدار زوم است که این دوربین را خاص می کنید، این مقدار زوم تماما به صورت اپتیکال است، به این معنا که هرچقدر زوم نیز انجام دهید افت کیفیت نخواهید داشت و با آن می توانید تا 150 دورتر را با کیفیت بالا تماشا کنید.

این دوربین در دو نوع 2 مگاپیکسل و 5 مگاپیگسل عرضه می شد و بسته به نیاز خود می توانید بین آنها انتخاب کنید، چرخش وایرلس کامل را نیز داراست و می توانید به صورت شخصی کنرتل کنید یا در حافظه آن 8 نقطه را به صورت پیشفرض مشخص کنید تا خودکار آنجا هارا زیر نظر داشته باشد. قابلیت تعقیب سوژه را نیز دارد. سوکت کارت حافظه دارد و تا 256 گیگ را ساپورت می کند.

 

مدل کیِر کم (Care Cam)

 

این دوربین دارای دو لنز مجزا است که هرکدام کاربرد های خود را دارند و یکی از آنها لنز واید است که تصویری عریض ارائه می دهد و دیگری لنز زوم با زومی 10 برابری دارد. این دو لنز به صورتی ترکیبی کار می کنند و با استفاده از هردو یک زوم بی نقص و بدون افت کیفیت می سازد.

این دوربین نیز چرخش وایرلس دارد و به همان اندازه 360 تا چپ و راست و 90 تا بالا و پایین دارد و قابلیت تعقیب سوژه نیز در این مدل هم تعبیه شده است و به مانند کم های قابلیت های پر کاربردی دارد. کیِر کم فقط در یک نسخه 3 مگاپیکسلی عرضه می شود.

کارت حافظه را نیز ساپورت می کند و تا 128 گیگ را بدون هیچ باگی پشتیبانی می کند و دارای گواهی نامه ip66 است کاملا ضد آب و گرد غبار ساخته شده است.

 

دوربین لامپی

 

این نوع دوربین خاص به مانند لامپ طراحی شده اند و سعی شده است به مانند یک لامپ باشند، این نوع را در سر پیچ های لامپ متصل می کنند هیچ سیمی ندارد. و دارای چند ال ای دی هستند که می توانند کار لامپ را نیز برای شما انجام دهند. این دوربین ها معمولا در مرکز به جای لامپ وصل می شوند و همزمان هم لامپ و هم دوربین هستند و مناسب فضا های بسته است.

 

نمونه مدل دوربین لامپی

مدل لامپی ساده

 

این مدل بسیار به یک لامپ شباهت دارد و درون آن چند ال ای دی کار شده است که مانند لامپ روی آن را پلاستیک پوشانده است و لنز آن به صورت 360 درجه کار می کند و تصویری همانند دوربین های پانوراما دارد و لنز آن فقط 1.7 میلی متر است.

ظرفیت کارت حافظه ی 128 میلی متری نیز دارد و درای وارم لایت است و در شب به سادگی با آن می توانید ضبط کنید. همینطور دارای آلارم است با فعال کردن آن می تواند هنگامی که شب ها حرکتی احساس کرد آلارم را فعال کند و شمارا خبر کند. این مدل نیز در دو نوع وای فای و سیم کارتی موجود است و می توانید تهیه کنید.

 

مدل لامپی چرخشی

 

این مدل بر خلاف لامپی ساده یک لنز ساده دارد، اما به جای لنز خود آن 360 درجه است و قابلیت چرخش وایرلس دارد و کیفیت آن 2 مگ است و فیلم برداری 1080 دارد. این شباهتی به لامپ ندارد اما دارای چندین ال ای دی قدرت مند است که میتواند فضا را روشن سازد.

دید در شب و سنسور حرکتی نیز دارد و می توانید با فعال کردن قابلیت تعقیب سوژه افراد را به صورت کامل با دوربین دنبال کنید. این مدل فقط نسخه وای فای دارد. دارای اسپیکر و میکروفن نیز است و می توانید به صورت دو طرفه مکالمه داشته باشید.

 

مدل مینی اسپید دام لامپی

 

این مدل ترکیبی از اسپید دام و لامپی است که به همان اندازه بزرگ است و قابلیت های عالی خود را دارد. این مدل جدا از چرخص 360 درجه، حرکت 90 درجه ای به سمت بالا و پایین نیز دارد. لنز آن سایز 2.8 میلی متری دارد. ساپورت مموری تا 128 گیگ که البته می توانید روی آن نگذارید ضبط را بر روی حافظه گوشی یا ابر انجام دهید.

مینی اسپید لامپی دارای 4x زوم است و با ال ای دی هایی که دارد یک لامپ چرخشی قدرتمند نیز است و اگر به دنبال یک دوربین برای فضا های داخلی هستید این دوربین مختص شماست.

 

در نتیجه

 

این این مقاله با معرفی دوربین بی سیم و توضیح کارکرد آن و تفاوتشان با دوربین های مداربسته نسل جدید دوربین را به شما معرفی کرده ایم تا تفاوت آنهارا بهتر متوجه شوید و دیگر به دنبال خرید دوربین های مداربسته نروید و از مدل هایی با تکنولوژی بالا تر استفاده کنید و دردسر های سیم کشی را نداشته باشید.

همینطور در ادامه انواع و اقسام آن را برای فضا و مکان های مختلف معرفی کردیم از دوربین های دام و لامپی برای فضا های داخلی تا دوربین های مینی اسپید دام و اسپید دا‌م برای فضا های بیرونی و خیابان ها هستند. و برای هرکدام چند مدل معرفی کردیم و قابلیت و کاربرد های آنهارا بیان کردیم تا انتخاب درست تری داشته باشید.

اگر در باره هر کدام از مدل ها سوالی داشتید که در مطلب مطرح نشده بود آن را با ما به اشتراک بگذارید تا در کمترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم و شمارا در خرید خود راهنمایی کرده باشیم، امید واریم که مفید واقع شده باشد. برای خرید هر کدام از دوربین های پیشرفته نیز می توانید در سایت ما اقدام کنید و آن را با کیفیت اورجینال و قیمت مناسب تهیه فرمایید. امید واریم که مفید واقع شده باشد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *